Donderdag 13 September - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu Donderdag 13 September - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu

Donderdag 13 September

Blijf op de hoogte en volg Vincent, Jeannine en Niels

13 September 2012 | Canada, Nanaimo

Na een heerlijk/perfect ontbijt vertrokken we richting Vancouver. Vandaag vertrokken we iets later vanwege de spits. Al snel ga de navigatie een andere route aan vanwege files. Na 1,5 uur rijden kwamen aan in Downtown Vancouver. De gebouwen waren erg hoog dus het was wel een ervaring om daar doorheen te rijden. De straat waar wij doorheen reden was niet echt aantrekkelijk vanwege allemaal zwervers en aso's een vervalle panden. Nog een klein stukje rijden en we kwamen aan in Stanley Park. Het was er vredig, rustig en mooi groen. Wat ons wel opviel, het is hier overal gewoon schoon. wienig rommel op straat en de mensen zijn heel rustig en relaxt. In het park gingen we naar het aquarium. Het was heel erg groot en erg mooi. Heel veel verschillende soorte zeevissen en planten.
Hierna gingen wij nog even een klein stukje lopen richting de kust. Echt heerlijk om weer is even een standje te lopen waar gewoon de krabbetjes liggen en de zee anemonen tussen de rotsten zitten. Dat mis ik (vincent) wel in Nederland. Al snel moesten we weer terug naar de auto omdat de parkeerkaart afliep. Via een stukje weg door het park reden we richting Horse Shoebay. Onderweg zagen we wat wild op de stoep zitten en je raad het nooit, het was gewoon een echte wasbeer. Nog nooit in ons leven 1tje gezien. In Horse Shoebay namen we de ferry naar Nanaimo (Vancouver Island). Ons Motel lag een paar 100 meter van de plek van aankomst af dus dat was makkelijk te vinden. Het Motel zag er schoon uit en de eigenaar was ook erg vriendelijk.