Vrijdag 14 September - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu Vrijdag 14 September - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu

Vrijdag 14 September

Blijf op de hoogte en volg Vincent, Jeannine en Niels

14 September 2012 | Canada, Ucluelet

Vandaag gaan we oppad naar Ucluelet. (lastig om uit te spreken). Het is een plaatsje aan de kant bij Tofino. Het is een stukje rijden naar Ucluelet i.v.m een heuvelachtige landschap met smalle wegen en scherpe bochten. Het is echt werkelijk prachtig hier. Heel veel ongerepte natuur. Onderweg kwamen we nog een prachtig stuk tegen waar de rotsen helemaal waren uitgesleten door het water. De rotsen hadden een mooie rustgevende uitstraling. Het water was op sommige plekken heel diep waar jongeren vanaf een rots insprongen. Ik moet er bij zeggen, het was inderdaad erg uitlokkend.
Verder langs de route kwamen een paar mooie meren tegen.
Uiteindelijk kwamen we aan bij de splitsing waar je rechts naar tofino kan en links naar Ucluelet.
We waren omstreeks 03:00 PM. op de plaats van bestemming. Beetje vroeg want mochten pas na 04:00 PM inchecken. Dan maar even een stukje doorgereden richting de kust. Het leuke van die plaats was dat je gewoon herten door je tuin hebt lopen. Al snel kwamen wij die ook tegen en stond ik gewoon op ongeveer 2,5 meter van een hert af.
Toen nog een klein stukje doorgereden kwamen aan het eind punt uit waar je richting een vuurtoren kon lopen. Het was echt een prachtig uitzicht vanaf daar. Overal hingen waarschuwings borden dat er Zwarte beren, Cougars(puma) en wolven rond lopen. Altijd spannend dat soort borden.
Deze nacht sliepen we in een gezellige cottage. leuke, kleine vrijstaande huisjes. Deze avond gingen we lekker zelf eten koken. Heerlijke pasta met kaas. Volgende ochtend gingen we vroeg op omdat we wilde gaan walvis spotten.