Maandag 17 September - Reisverslag uit Whistler, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu Maandag 17 September - Reisverslag uit Whistler, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu

Maandag 17 September

Blijf op de hoogte en volg Vincent, Jeannine en Niels

17 September 2012 | Canada, Whistler

Na een nachtje weer te hebben geslapen in het Buccaneer inn moesten we er vroeg uit omdat wij de boot van half 9 wilde halen. Even snel een broodje gegeten en op naar de boot. Gelukkig konden mee met de boot van half 9 want anders hadden we tot 10:40 A.M moeten wachten.
Niels vond het weer prachtig om weer met de boot te gaan. Op de boot was het erg druk bij het restaurant, iedereen wilde natuurlijk ontbijten daar. Gelukkig hadden wij dat al gedaan.
De route naar Whistler is erg mooi. Een paar mooie uitzicht punten op de hogere bergen met gletjers.
Eenmaal in Whistler aangekomen moesten we nog even opzoek naar een supermarkt. Het was lunchtijd. Wat is Whistler groot en een prachtig skigebied maar wel heel erg duur. Het was ons verteld dat het ongeveer 700 dollar per week kost voor alleen een skipas.
Nadat wij een broodje hadden gekocht moesten nog even opzoek naar picnic plek. Dat duurde ook even. Het parkeren in Whistler is ook erg duur daarom maar even net buiten whistler een plek gezocht. Een mooie plek langs een beek. Inmiddels was het alweer kwart over 2.
Na de wat verlate picnic gingen we opzoek naar een plekje om te wandelen. We wilde wandelen bij een meer dus gingen we opzoek. Eenmaal wat leuks gevonden moest je eerst 6 km omhoog maar het was net gaten kaas, dus keerde wij de auto maar om. Even later volgde we de bordjes Whistler olimpic. Toevallig was daar na een half uur rijden ook een hele mooie waterval dus daar gingen wij maar kijken en een paar foto's maken.
Met het avond eten gingen we lekker bbqen op de plek waar we ook hadden geluncht. Niels vond het helemaal geweldig om stenen in de beek te gooien. Goh, van wie zou hij dat hebben.
Na het bbqen gingen we nog even lekker een vuurtje stoken. En ja niels vond het geweldig om met een stok in het vuur te prikken. (komt allemaal erg bekent voor).
De volgende dag gingen wij door naar Lillooet.