Zaterdag 15 September - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu Zaterdag 15 September - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu

Zaterdag 15 September

Blijf op de hoogte en volg Vincent, Jeannine en Niels

15 September 2012 | Canada, Ucluelet

Vandaag ging de wekker om 06:45 A.M. Dat was erg vroeg voor in een vakantie. Het plan was om eerst te gaan walvis spotten. De boot zou om 09:00 A.M vertrekken. Helaas was deze tour al helemaal vol. Er was wel om 01:00 P.M plek dus dat hadden we maar meteen gereserveerd. Nu we er toch zo vroeg uit waren gingen we maar eerst richting Tofino. Het eerste echte strand wat wij tegen kwamen was het Wickaninnish Beach. Het is een prachtig strand met heel veel aangespoelde bomen. Er lagen ook heel veel krabbetjes op het strand. Helaas was het erg mistig (zeemist). Na ongeveer 45 minuten te hebben rond gelopen op het strand gingen wij door naar tofino. Tofino is een echt vissersplaatsje. Verder was daar eigelijk niet veel te beleven. De tijd vloog voorbij dus moesten weer snel terug naar Ucluelet om daar even snel een broodje te eten en daarna door naar de boot. We gingen met een Zodiac de zee op. Wij vonden het wel spannend. Want we gingen natuurlijk opzoek naar walvissen, zeehonden, zeeleeuwen, beren en een Zeearend. Het kosten wat centjes maar we hebben alles gezien behalve een beer. Wat zijn walvissen groot. We mochten niet dichtbij komen (jammer genoeg) omdat ze van ver komen om hier te komen eten. Storen mag dus niet.
Na een half uur op de boot lag niels te slapen. Echt ongelooflijk. Voor ons was dit echt een ervaring rijker. Toch maar weer is terug komen en weer hier naartoe. Eenmaal weer terug in de haven waren we alweer 3 uur verder. Boodschapjes gedaan en daarna nog even naar een klein strand in Ucluelet. Daarna weer lekker gekookt in onze cottage. Op z'n hollands, aardappel,groente en een lekker stuk vlees. Niels nam zelfs een paar stukjes broccoli. Wij zaten echt met grote ogen te kijken.
Oja, hier hadden wij helemaal geen internet.

• 18 September 2012 - 07:17

Sjoerd En Corrie Van Hettema:

Tsjonge , wat hebben jullie al veel gezien , en wat zal er veel door het kleine hoofdje van Niels gaan , zoveel indrukken, en hij at zomaar Broccoli !!
    En is het weer nog zomers?
    Nu hier vandaag en de komende week niet , nat en fris , heb nu net zelfs de verwarming even aan gedaan,jullie worden erg gemist , weten jullie dat!
    Maar we gunnen jullie dit zo!!
    Lieve schatten , nog heel veel plezier en ik kijk alweer uit naar de volgende blog!!

Toetie op jullie snoetie, Tante Corrie

• 18 September 2012 - 21:17

Adri.:

Hoi Jeannine en Vincent. en Niels natuurlijk.
    Jullie maken mooie verslagen en foto's. we genieten er wel van.
    Hoop nog veel foto's nog te zien.dit is een hele fijne ervaring die jullie op doen.
    geniet er maar goed van. dan doe ik dat van jullie foto's.

Groetjes, Adri

• 18 September 2012 - 21:17

Adri.:

Hoi Jeannine en Vincent. en Niels natuurlijk.
    Jullie maken mooie verslagen en foto's. we genieten er wel van.
    geniet er maar goed van. dan doe ik dat van jullie foto's.

Groetjes, Adri