Dinsdag 18 September - Reisverslag uit Lillooet, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu Dinsdag 18 September - Reisverslag uit Lillooet, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu

Dinsdag 18 September

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent, Jeannine en Niels

18 September 2012 | Canada, Lillooet

Vandaag gaan we door naar Lillooet. Het is ook weer even nadenken hoe deze rit was gegaan. We hebben al een aantal dagen geen Wifi.
In het hotel waar we overnachten hadden we geen ontbijt dus moesten we wat verzinnen. Goh laten we dan is bij de Mac een ontbijtje halen. Natuurlijk heel anders dan in Nederland. Het viel onder een broodje gebakken ei met sinaasappelsap. Daarna door naar de supermarkt voor vers gebakken bolletjes voor de lunch.
In de buurt van Pemberton konden we een leuk rondje lopen over flonders die boven het water waren gemonteerd. Het was een mooi rondje voor het begin van de dag.
Nadat we Pemberton voorbij waren kwamen een kleine zwarte beer tegen. ja je leest het goed. Hij stond langs de weg. Toen ik de auto stil zetten schoot hij de bosjes in. We hebben wel foto's gemaakt toen hij in de bosjes stond.
Na een ruim half uur rijden kwamen we uit bij het Joffre lake. Het is een schitterend meer met uitkijk op hoge bergen met gletsjers. Inmiddels was het alweer 12 uur dus besloten we nog even door te rijden naar een lekkere picnic plek. Na een half uur kwamen we bij een iets groter meer tegen (duffey lake)met ook weer een prachtig ver gezicht. Het was trouwens weer 24 graden met heel erg veel zon, wat boffen we weer.
Even later hielden we natuurlijk weer even een heerlijke pauze en natuurlijk was dat weer bij een meer. Het Seton lake. Het meer ligt op 15 min. rijden van Lillooet. De natuur is er gewoon dor en droog. Het is bijna woestijnachtig.
Lillooet stelde eigelijk helemaal niets voor. Het is een beetje voor indianen. De meeste mensen die daar wonen hebben ook een beetje een getint kleurtje.
Over de route voor de volgende dag trijfelde we nog een beetje. Uiteindelijk toch de knoop door gehakt en gewoon doorrijden naar Clearwater.

• 23 September 2012 - 09:11

Sjoerd En Corrie Van Hettema:

Goeie moggel lieve schatten , ik heb weer even kunnen genieten van jullie blog!!
    En ik heb ook de fotos weer bekeken, prachtig , ook die van de staart van de walvis!!
    En hebben jullie al een beetje heimwee?
    Nu ik denk dat jullie Ouders en Zussen en Broers jullie wel missen , en uitkijken naar aanstaande Zaterdag/Zondag!!
    Nog een hele gezellige vakantie, en wie weet komt er nog een mooie blog aan?

Toetie op jullie snoetie, liefs Tante Corrie

• 23 September 2012 - 10:37

Yvon:

Lieve canadeesjes, wat lees ik ....een beer.......wow. Een kleintje dus mama zal wel in de buurt zijn geweest haha. De natuur is daar mooi he, ik lees niet anders van jullie. De tijd gaat nu opschieten.vind ik niet erg hoor haha maar geniet nog lekker van de laatste week. Ik kijkweer uit naar de volgende verhalen en foto's. Trouwens een gat in de markt daar is dus een lekkere bakkerij alias ontbijt tentje. Ideetje?????? Dikke kus van ons xxxxxxxxxxxxx

• 23 September 2012 - 17:15

Oma:

Toch nog een beer gezien. Pas maar op. Maar jullie zien heel veel moois. Waar blijft de ansichtkaart? Liefs en knuffel voor Niels. xxxxx