Maandag 10 September - Reisverslag uit Nelson, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu Maandag 10 September - Reisverslag uit Nelson, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu

Maandag 10 September

Blijf op de hoogte en volg Vincent, Jeannine en Niels

10 September 2012 | Canada, Nelson

Na een heerlijke nacht in dit prachtige bed and breakfast hadden we een heerlijke verukkelijk ontbijt. 2 vers gemaakte wafels met aardbeien, bacon en de echte canadese maple sirop.
Het zou vandaag een wisselend weerbeeld zijn met buien en ook weer wat zon. Het plan voor vandaag was om naar Nelson te gaan via het Kootenay lake en dan met het pontje over (gratis).
Eenmaal bij het kootenay lake aangekomen zagen we al erg dreigende wolken hangen en inderdaad na een tijdje begon het te hozen en de temperatuur daalde meteen van 15 naar 10 graden. Wel jammer dat het precies bij het meer zo een slecht weer moest zijn want het schijnt een heel erg mooi meer te zijn. Op een gegeven moment begont het wolkendek wat te breken en werd het weer droog dus zagen wij de bergen weer een stuk beter. Aan de overkant van het meer op de bergtoppen was zo wel is waar een laagje verse sneeuw gevallen. Daar boven had koning winter dus al toe geslagen.
Verder iets noordelijker hadden we het pontje gepakt naar de overkant, dat duurde maar een half uurtje.
Eenmaal daar gingen we eerst iets noordelijker naar de ainsworth hotsprings. Daar scheen je ook een grot in te kunnen. Die grot zag er prachtig uit en heel erg warm daar binnen.
Hierna zijn we door gereden naar Nelson (hippi stad). Veel mensen zeiden tegen ons dat het een leuk stadje was maar het viel ons wat tegen. Het hotel waar wij in sliepen stelde echt totaal niets voor. Het was oud en erg smoezelig.
Eerst zijn we lekker uit eten geweest en daarna nog een rond gelopen en toen lekker het bedje ingegaan. Het plan voor morgen is om naar Osoyoos te gaan.