Zondag 9 September - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu Zondag 9 September - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu

Zondag 9 September

Blijf op de hoogte en volg Vincent, Jeannine en Niels

09 September 2012 | Canada, Kimberley

Vandaag weer heerlijk opgestaan en toen lekker ontbeten. Na het ontbijten zijn we naar de safeway (hele grote supermarkt) geweest om lekkere verse bolletjes te halen. Het weer zou vandaag niet al te best worden. zwaar bewolkt en af en toe een bui.
Nadat we dat hadden gedaan gingen we weer op doorreis naar Kimberley, dat is een skigebied (in de winter natuurlijk) net boven Cranbrook. Onderweg waren we even gestopt bij Marble Canyon, dat is een prachtige diepe kloof waar het water stroomt. In dat gebied heeft er, in 2003, 40 dagen brand gewoed wat is ontstaan door bliksem inslag. Erg zonde, er is ontzettend veel verbrand. Hierna zijn we doorgereden naar Radium Hot Springs om is lekker op te warmen in de hotsprings. Eenmaal daar aangekomen konden we niet het zwembad in omdat er in alaska een aardbeving was geweest waardoor het water in dit bad ook erg vies was geworden. Daarna zijn we maar doorgereden naar Fairmont Hot Springs. Gelukkig, die was wel open. We hebben daar een 1 uur in het heerlijke warme water gelegen. Na dat uur werden we het zwembad uit gestuurd omdat er een zware onweersbui aankwam en die was er ook met 5 minuten. De avond hiervoor hadden al een B&B gevonden wat ons erg aansprak. Dus wij zijn die kant op gereden. Eenmaal daar aangekomen zag het er inderdaad erg leuk uit. Niels lag lekker te slapen in de auto dus ik (vincent) liep even naar de deur om te vragen of ze inderdaad nog een slaapplekje hadden. Gelukkig hadden ze dat dus ik werd direct rond geleid door de mannelijke bewoner. Het huis zag er erg gezellig uit met veel foto's van skiers. Wat bleek nou, de bewoner was een professionele skiër van het Canadese Team.
Aan de andere kant van de straat was ook een restaurant en daar hadden wij ook even lekker gegeten. Het was een beetje boel Duits ingericht en het eten was ook erg duits, veel met Snitzels. Atijd lekker.
Die avond waren we al snel naar ons bedje gegaan omdat we toch wel een beetje aan de moeie kant waren.