Vrijdag 07 September - Reisverslag uit Harvie Heights, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu Vrijdag 07 September - Reisverslag uit Harvie Heights, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu

Vrijdag 07 September

Blijf op de hoogte en volg Vincent, Jeannine en Niels

07 September 2012 | Canada, Harvie Heights

Vandaag stonden we iets vroeger (06:30 A.M) op omdat het een lange dag zou gaan worden. Toen we beneden waren voor het ontbijt werd er gezegt dat wij niet in de ontbijtkamer konden zitten en moesten in de centrale hal het ontbijt nuttigen. Het ontbijt stelde vandaag helemaal niets voor dus besloten wij bij tim Hortons wat ontbijt te gaan halen en dat smaakte prima.
Na het ontbijt gingen wij oppad richting banff via de icefields Parkway. Al snel in Jasper National Park kwamen we een paar berggeiten tegen en verderop een groep Elks waaronder 1 mannetje met een schitterend gewei.
Het eerste plekje waar we waren gestopt was bij de Athabasca Falls. Erg mooi en het was er nog aardig koud. Daarna reden we door en kwamen we al snel bij de Sunwapta Falls. Wat is de natuur toch prachtig hier.
Al snel zagen we in de verte de eerste bergen met hele mooie grote gletjers. op een gegeven moment kwamen wij aan bij de Athabasca Glacier. Het is een prachtige lange en brede gletjers waar je met een grote bus op kan en dat moesten natuurlijk gewoon doen. Eerst maar even lunchen daar. Eten was ontzettend duur maargoed het is vakantie.
Na het eten zijn we de kaartjes gaan halen voor de bus trip over de gletjers. Beter weer kan je niet hebben om dit te doen, het was nog steeds zonnig en lekker warm. De buschauffeur vertelde dat hier in de winter ongeveer 13 meter sneeuw valt en dat het zo -50 kan zijn. Beste winters.
Op een gegeven moment ging de tijd zo snel dat we eigelijk alleen nog maar bij het Peyto lake waren gestopt. Het is een prachtig blauw meer wat op een honden kop lijkt. Het was ongeveer 10 min. lopen naar het uitzichtpunt. Hierna zijn we door gereden naar banff omdat het al laat was. We hadden ook geen tijd meer om naar het Lake louise en Morraine lake te gaan. Dan maar morgen weer heerlijk oppad gaan naar Lake Lousie. In Banff hebben wij gegeten bij Boston Pizza. Ik had een heerlijke pizza en Jeannine had een stuk zalm met groente en Niels had een schaaltje met kinder pasta in de vorm van dieren. Na het eten (08:00 P.M) zijn we maar opzoek gegaan naar onze lodge in . Snel ingecheckt en lekker naar binnen gegaan. Het ziet er erg gezellig uit met een openhaard, 2 grote slaapkamers en een keukentje waar je lekker kunt koken.

• 09 September 2012 - 09:37

Yvon:

Hoi lieverds, wat een prachtige foto's. Genieten dus. Ik begrijp dat ontbijten in hotels niet zo'n succes is. Gelukkig zijn er genoeg tim hortons. Veel plezier! Dikkevkus van ons xxxx

• 09 September 2012 - 09:37

Yvon:

• 09 September 2012 - 11:45

Jolanda:

Bring back lots of memories!!! Wat een mooie reis, he!! Genieten maar!!
    Sla vooral Johnson Canyon niet over!!! Mooie wandeling naar de waterval!! Nog veel plezier!!
    Dikke knuffel van ons.
    Ed en Jolanda