Donderdag 6 september - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu Donderdag 6 september - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Vincent, Jeannine en Niels - WaarBenJij.nu

Donderdag 6 september

Blijf op de hoogte en volg Vincent, Jeannine en Niels

06 September 2012 | Canada, Jasper Park Lodge

We hebben heerlijk geslapen in het Nova Inn hotel in Hinton. Ontbijten op zijn Canadees stelt niet zo heel veel voor. Het ontbijt van een doorsnee Canadees is een kop koffie (meestal onderweg ergens gehaald, hoogst waarschijnlijk bij Tim Hortons) en een muffin.
Overal waar je komt is een Tim Hortons. Oja... thee is hier niet te drinken! Heel sterk en bitter. Thee met een smaakje is bijna niet te krijgen. Gelukkig heeft het hotel toast met jam, hebben we toch iets in de maag voor we vertrekken.

Om 9.00 uur stappen we in de auto en rijden we naar Maligne Lake. Een prachtige route door de bergen. We hebben onderweg heel wat keren gestopt voor al het moois dat we tegen kwamen. We hebben tot nu toe een coyote, een elk, berggeiten, jonge dikhoornschaap en eekhoorntjes gespot. Rond half 12 komen we aan bij Maligne Lake. Een heel mooi meer met prachtig blauw water. Eerst maar even een bakje koffie drinken.

Het gekke van Canada is, overal in de Rockies (misschien wel door heel Canada) staan toiletten langs de weg. Maar geen gewone toiletten, het zijn blokhutjes met daarin een gat in de grond met een kunststof toilet erop. Je hoeft dus niet door te trekken. Heel bijzonder.

Vanuit Malgine Lake lopen we in ongeveer een uurtje naar het Moos Lake. Een prachtige route door de bossen. Heel stil bijna geen mensen. Fantastisch! Rond half 3 rijden we terug richting Jasper, we willen eigenlijk nog met de Tramway Jasper (kabelbaan) naar boven. We zijn mooi op tijd terug en hebben nog tijd om met de kabelbaan te gaan. Dat doen we dan ook graag. Niels vind het geweldig met de kabelbaan!

Om 17.00 uur zijn we weer beneden. Tijd om de dag af te sluiten met een BBQ voor we terug rijden naar het hotel in Hinton. Er zijn picknickplaatsen met BBQ plekken. Je hoeft alleen hout en vuur zelf mee te nemen en het eten natuurlijk. (we hebben een koelbox te leen van Peter en Cathy.)

Het was een prachtige dag!!

• 08 September 2012 - 06:39

Sjoerd En Corrie Van Hettema:

Lieve schatten , wat genieten jullie!!
    En door jullie verhalen , kunnen we mee genieten!!
    We wensen jullie een goed weekend toe ,

Liefs, Tante Corrie

• 08 September 2012 - 09:47

Marjolijn:

Hoi Jeannine, Vincent en Niels,

Nog maar een weekje weg en al zoveel prachtige verhalen.
    Super leuk om elke keer jullie verhalen te lezen en daar ook in te zien dat jullie 100% genieten.

Groetjes
    Marjolijn